Urząd Gminy w Potoku Górnym wznowił proces rekrutacji na stanowisko Dyrektora Gminnego Centrum Sportu i Rekreacji, po tym jak poprzednia edycja została unieważniona z uwagi na nieścisłości w ogłoszeniu dotyczącym wymagań stawianych kandydatom. Wcześniejsze pertraktacje związane z tą sytuacją były opisywane w artykule o tytule „Konkurs na stanowisko dyrektorskie unieważniony”.

Do najważniejszych wymogów, które muszą spełnić zgłaszający się, należą: pełna zdolność do czynności prawnych, brak notatek karalnych oraz posiadanie odpowiednich kwalifikacji zawodowych. Osoba ubiegająca się o to stanowisko powinna wykazać się wykształceniem na poziomie magisterskim z dziedziny wychowania fizycznego lub administracji. Dodatkowo, kandydat musi posiadać minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe. Możliwe jest także uwzględnienie okresu prowadzenia przez osobę aplikującą własnej działalności gospodarczej.

Oprócz tego, Urząd stawia wymóg dostarczenia przez kandydata pisemnej koncepcji rozwoju, a także funkcjonowania instytucji, którą miałby on zarządzać. Ceniąc doświadczenie i umiejętności, Urząd Gminy chętnie ujrzy w portfolio kandydata dowody na jego pracę na stanowiskach kierowniczych, znajomość prawa administracyjnego oraz finansowego i zdolności pozyskiwania funduszy zewnętrznych.