Wraz z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego, Polska Policja uruchomiła nową inicjatywę mającą na celu promowanie bezpieczeństwa na drogach. Kampania, nosząca nazwę „ZAPNIJ PASY – poczuj uścisk bezpieczeństwa”, skierowana jest do wszystkich użytkowników dróg, zarówno kierowców jak i pasażerów, a jej głównym celem jest podniesienie świadomości na temat konieczności zapinania pasów bezpieczeństwa. Za ignorowanie tego obowiązku grozi mandat w wysokości 100 złotych.
Koproducentami tej akcji są popularny operator aplikacji Yanosik oraz firma Screen Network S.A. W ramach współpracy przewidziano szereg działań edukacyjnych. Użytkownicy aplikacji Yanosik będą mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat bezpieczeństwa na drogach w specjalnie przygotowanym quizie poświęconym pasom bezpieczeństwa. Celem tego działania jest nie tylko edukacja, ale także przypomnienie o tym, jak istotne jest stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas każdej podróży samochodem.
Drugi z partnerów, firma Screen Network S.A., planuje aktywnie włączyć się w przebieg akcji poprzez emitowanie na swoich ekranach reklamowych specjalnych spotów informacyjnych. Filmy mają na celu uświadomienie kierowcom i pasażerom, jak wielkie znaczenie dla ich bezpieczeństwa ma regularne zapinanie pasów bezpieczeństwa.